Новинка от GARRETT. Новая турбина серии G.

17.08.2019
23 августа 2019 года компания GARRETT презентовала свою новую турбину серии G с индексом G30. Усовершенствованная компрессорная часть и горячая турбина предлагают энтузиастам широкий спектр решений для повышения производительности на платформах с двигателями 2,0 - 3,5 л.
Новинка имеет различные конфигурации корпуса , а так же вариант реверсной системы вращения который хорошо зарекомендовал себя в моделях серии G25 .
Стандартные и обратные варианты вращения крыльчатки предлагаются с различными конфигурациями корпуса турбины, что облегчает выбор правильного надува для ваших автомобильных проектов.
 
В Украине турбины  серии G30 вы  можете  заказать и приобрести  в нашем магазине или  сделав заявку на сайте посетив страницу товара
 
 
Особенности турбин G30
• Новая аэродинамика колес компрессора серии G
• Полностью обработанный датчик скорости и порты давления
• Доступны стандартные и обратные конфигурации вращения колеса турбины
• Масляный рестриктор и фитинги в комплекте
• Цельнолитой корпус и защитная плита картриджа для увеличения срока службы
• 4 порта с водяным охлаждением для индивидуальной установки
• Материал колеса турбины Mar-M, рассчитанный на температуру до 1050 C | 1922 F
• Корпуса турбин из нержавеющей стали для температур до 1050 C | 1922 F
 
 
 

 

Сравнительные характеристики турбин G30 с  прямыми аналогами
 G30-770 vs GTX3071R Gen II
 

G30-660 vs GTX3067R

 

Compressor Aero

Forged fully-machined compressor wheel and new aerodynamics increase maximum horsepower output and boost response. The CFD (computational fluid dynamics) engineered compressor wheel increases airflow up to 15% for 60mm and 30% for 67mm with 79-80% efficiency. (Compared to GTX GEN II) Compressor wheel features 9 blade count and wider compressor maps for a larger operating area.

Available in standard rotation and reverse rotation options for enthusiasts that want the perfect twin turbo installation or a single reverse rotation turbo for applications with installation restrictions.

 

 

Speed Sensor

The compressor housing features a fully machined ported shroud to help reduce compressor surge. A fully machined speed sensor port provides enthusiasts the option to add the new G Series speed sensor to measure turbocharger shaft speed, a key factor in determining ideal operating conditions.

The new speed sensor is easy to install and does not need to be adjusted for length like previous sensors. Simply remove and plug, then insert the speed sensor and tighten the bolt. The new speed sensor is sold separately and is not compatible with GT and GTX sensors due to the new design and sizing.  The addition of an o-ring between the compressor housing and backplate reduces the possibility of boost pressure leakage.

*G Series speed sensor kits have new part numbers and are not compatible with GT/GTX kits.

 

Center Housing

A new one-piece center housing and backplate increases durability and product safety by reducing the number of failure points associated with the turbocharger. The center housing to turbine housing v-band connection allows for 360 degree orientation when installing with Garrett® non-wastegated turbine housings. It also includes water fittings, plugs, and oil restrictor.

 

Water Jackets

Four large water jacket ports increase cooling capacity and allow enthusiasts to customize water line routing to help improve the installation process. The turbocharger comes with two -6AN water fittings and two plugs.

*Recommended to install waterlines on opposite sides of the housing.

 

 

Oil Passage

A single stage oil passage directs pressurized oil to the new oil cavity ensuring proper bearing lubrication at both sides of the cartridge.

Each turbocharger includes (1) -4AN oil restrictor fitting with a 1mm orifice to provide the turbo with the recommended 40psi of oil pressure.

 

 

Rotating Group – Twin Piston Rings

A shorter bearing cartridge (8mm dual ceramic ball bearing) allows us to incorporate twin piston rings on both sides of the shaft wheel assembly. This will reduce the likeliness of oil leakage at the seals from the center housing to the compressor and or turbine stage.

 

Turbine Wheel Aero

The turbine wheel features all new aerodynamics to improve flow and boost response. The new turbine wheel is made of Mar-M, a super alloy that is capable of handling exhaust gas temperatures up to 1050 degrees C.

The new turbine wheel flows 5% more than GTX and has peak efficiency of 74%.

Turbine Housings

All G Series Turbine housings are made from stainless steel to provide ultimate durability and temperature resistance up 1050 degrees C.
Internally wastegated housings are compact, efficient, and designed with maximum bypass port size to reduce boost creep and provide better boost control.
Turbine housings are available in a variety of wastegated and non-wastegated, open volute, T25 and Vband configurations so be sure to order the correct part for your application.

  • 3 inch (76.2mm) V-band inlet (same as GTX)
  • 3.5 inch (90.16mm) V-band outlet (same as GTX)
  • V-band 0.61 and 0.83 configurations available at launch
  •  

 

Перейти к покупкам
Кулаки AMS Alpha для NISSAN R35 GTR
Скидка 20% на всю продукцию REDLINE!
Подпишитесь на нашу рассылку, чтобы получать информацию о специальных предложениях и скидках, новостях компании и производителей, событиях в автоспорте и многом другом.